15 mai 2013

Interviu cu Călin Peter Netzer

www.romanipentruolume.ro
Călin Peter Netzer:  
„Cred cu tărie că există o generaţie de tineri care merită toată atenţia noastră”

Călin Peter Netzer a adus primul „Urs de Aur“ pentru lungmetraj din istoria cinematografiei româneşti, datorită filmului său „Poziţia copilului”, însă regizorul este cunoscut publicului român şi pentru lungmetrajele „Maria” şi „Medalia de onoare”, cu Victor Rebengiuc în rolul principal.  Un român valoros, un exemplu demn de urmat de către tinerii dornici să-i calce pe urme şi una dintre vocile campaniei „Români pentru o lume”.

De ce aţi ales să vă alăturaţi campaniei “Români pentru o lume”, iniţiată de Fundaţia Sergiu Celibidache?
Propunerea de a mă alătura campaniei iniţiate de Fundaţia Sergiu Celibidache a fost una mai mult decât onorantă. Sunt fericit să fac parte din acest proiect ambiţios şi să mă aflu într-o companie atât de selectă, cum sunt oameni pe care îi respect şi apreciez.

Prin „vocea” dvs, în această campanie, se doreşte încurajarea românilor să îşi urmeze visul indiferent de segmentul cultural în care activează, inspirându-se din exemplul pe care activitatea dvs profesională îl oferă. Ce sfaturi aveţi pentru cei care doresc să vă calce pe urme?

Fiecare din noi are drumul lui până la urmă. Dacă eşti construit pentru performanţă, ai toate datele necesare şi eşti pregătit cumva sufleteşte pentru drumul tău.

Care consideraţi că vor fi criteriile care îi vor diferenţia, dintre cei înscrişi, pe cei care vor trece de preselecţii şi vor ajunge în finala concursului din etapa a treia a campaniei?
Cred că ţine foarte mult de talent, originalitate, intuiţie, dar mai ales de pasiunea şi vibraţia pe care o vor transmite lucrările concurenţilor participanţi în această competiţie. Cred cu tărie că există o generaţie de tineri care merită toată atenţia noastră, sprijinul şi mai ales şansa de a-i lăsa să se exprime. Stă în puterea noastră să le oferim încrederea de care au nevoie.

În ultimii ani, cu precădere în România, educaţia pare să aibă un rol secundar în formarea unui individ. Pe cine găsiţi dvs răspunzător pentru acest fapt?
Educaţia porneşte în primul rând din sânul familiei, continuă cu sistemul de învăţământ şi autorităţile care pot dezvolta reforme care să poată susţine actul educaţional în sine. Cine e răspunzător? Din punctul meu de vedere cu toţii suntem vinovaţi într-o mai mică sau mai mare măsură.

Ce soluţii vedeţi dvs pentru combaterea acestei situaţii? Societatea actuală nu le oferă decât în mici doze, insuficiente, din păcate…
Cred că în acest moment românii trebuie să aibă o strategie pe termen lung. În condiţiile în care finalizăm o autostradă în 20 de ani şi nu avem soluţii de a duce la bun sfârşit proiecte de dezvoltare importante şi când te loveşti de neputinţa unor oameni de a lua decizii, ai senzaţia că trăieşti în fiecare zi drama „Meşterului Manole”. Soluţii ar fi multe, dar important este ca educaţia să devină prioritatea numărul 1 pentru autorităţi, organe abilitate şi pentru noi toţi cei care ne dorim o Românie mai bună.

Pentru astfel de români ca Călin Peter Netzer a luat naştere „Români pentru o lume”, campania naţională de responsabilitate socială iniţiată de Fundaţia Sergiu Celibidache.

E rândul tău să pui România pe hartă! 
Mai multe detalii pe www.romanipentruolume.ro şi pagina oficială de Facebook a campaniei http://www.facebook.com/RomaniPentruOLume


******
Despre campanie

„Români pentru o lume” reprezintă un omagiu adus marilor personalităţi româneşti ce au adus mândrie şi glorie României, peste tot în lume şi aduce în atenţia fiecăruia dintre noi pe co-naţionalii noştri care, prin activitatea lor, rămân nemuritori. Finalitatea acestei campanii o constituie organizarea unui concurs naţional online (pe www.romanipentruolume.ro  şi pe pagina de Facebook http://www.facebook.com/RomaniPentruOLume) de tribut adus culturii sau unei personalităţi anume, prin care oameni din domenii diferite ale culturii se vor putea înscrie astfel încât să dedice o pictură, o compoziţie, o sculptură, un poem, etc. În urma unui vot de specialitate şi prin votul sponsorilor, cei selectaţi vor merge în finală, unde vor fi jurizaţi de către un juriu de specialitate şi de către public. Câştigătorii vor primi burse de studiu în România şi în străinătate.

Campania se desfăşoară online, la adresa www.romanipentruolume.ro şi pe pagina de Facebook http://www.facebook.com/RomaniPentruOLume, unde puteţi găsi mai multe detalii despre acest nou proiect cultural al Fundaţiei Sergiu Celibidache. 

Parteneri principali: Primăria Sectorului 1 Bucureşti

Parteneri: Muzeul Memorial Nicolae Grigorescu, Muzeul Naţional al Literaturii Române, Muzeul Naţional George Enescu

Sponsori: Amgen; Asirom; Aristocrat Events Hall; BASF; Birou de Arhitectură Pintilie; Casa Anke; Gilescu, Văleanu şi Partenerii; IBIS Hotels; DB Schenker; Intesa Sanpaolo Bank; RIFIL; Sense; Ţuca Zbârcea & Asociaţii; DSV SOLUTIONS, Mobilorama

Parteneri media: Radio România Muzical, Radio România Cultural, Radio România Actualităţi, Radio România Internaţional, Money TV, Spectacular TV, Getica OOH, Defi România, Flash, Grand Cinema Digiplex din Băneasa Shopping City, Cocor, Rebus, Observatorul Cultural, Q Magazine, Ziarul Ring, Revista Centrul Vechi, Deutsche Zeitung, Şapte Seri, Academia Caţavencu, România Liberă, eva.ro, cinefan.ro, stirifeldefel.ro, egophobia.ro, avocatnet.ro, lsrs.ro, Book Mag, Art Act Magazin, Calendar Evenimente

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu