15 iunie 2013

Alexandru Tomescu în campania „Români pentru o lume”

Alexandru Tomescu este artistul care a creat o revoluţie în modul în care este percepută muzica clasică în România, graţie unor proiecte unicat. A concertat pe cele mai mari scene ale lumii, dar şi în oraşe româneşti unde nu există stagiuni permanente de muzică clasică. Şi-a pus talentul în susţinerea unor cauze sociale, cântând pentru nevăzători, copii hipoacuzici, pentru natură sau case de patrimoniu. Din 2012 Alexandru Tomescu este susţinător special al Fundaţiei Hope and Homes for Children România; tot atunci a fost desemnat Ambasador al Bunăvoinţei de Guvernul Republicii Coreea. Astfel, celebrul violonist român nu a rămas indiferent nici la mesajul campaniei noastre „Români pentru o lume”.

De ce aţi ales să vă alăturaţi campaniei „Român pentru o lume”, iniţiată de Fundaţia Sergiu Celibidache?
M-a atras foarte mult iniţiativa voastră de a le arăta tinerilor că soluţia de a scăpa de problemele din România nu este să fugi în Occident. Sigur cineva care îşi doreşte să studieze peste graniţe are ce învăţa acolo, dar ideal este să revină în România şi să aplice aici tot ce a asimilat în timpul studiilor. E greu la prima vedere, dar recompensele nu întârzie să apară. Eu unul aşa am simţit.  România a mai trecut de altfel prin momente din acestea. Însăşi Revoluţia de la 1848 a pornit graţie unor tineri entuziaşti care se întorseseră de la studii din străinătate şi care voiau să alinieze România la valorile occidentale. Cred că ţara noastră are nevoie de o explozie de entuziasm din partea tinerilor. Ceva trebuie schimbat; trebuie să pornim la drum conştienţi că există obstacole, însă satisfacţia de a le fi surmontat nu se compară cu nimic.

Prin „vocea” dvs, în această campanie, se doreşte încurajarea românilor să îşi urmeze visul indiferent de segmentul cultural în care activează, inspirându-se din exemplul pe care activitatea dvs. profesională îl oferă. Ce sfaturi aveţi pentru cei care doresc să vă calce pe urme?
De-a lungul vieţii au fost câteva lucruri simple, pe care nu le-am pierdut din vedere, care m-au ajutat foarte mult: entuziasmul, încrederea deplină în ceea ce îmi doresc şi motoarele turate la maxim ca să finalizez ce mi-am propus. Nu de puţine ori se întâmplă să te loveşti de oprelişti, dar pe mine acestea mă motivează şi mai mult, prin faptul că mă provoacă să le depăşesc.

În ultimii ani, cu precădere în România, educaţia pare să aibă un rol tot mai secundar în formarea unui individ. Pe cine găsiţi dvs. răspunzător pentru acest fapt?
Sincer nu îmi pun această problemă. Cred că ne pierdem prea mult timp încercând să găsim vinovaţi, în loc să venim cu o soluţie viabilă care să ne ajute să depăşim problema. Şi oricum într-o chestiune ca aceasta este greu de găsit un ţap ispăşitor. Educaţia deficitară cred că este rezultatul îmbinării mai multor factori: nefinanţarea corespunzătoare a acestui sistem, unele valori greşite promovate excesiv – toate acestea au abătut puţin atenţia de la ce ar trebui să urmărim. Important este să învăţăm să gestionăm toată informaţia în aşa fel încât să avem o educaţie performantă. Oricum, ar fi injust să vedem doar tarele educaţiei, dacă ar fi fost 100% nefuncţională nu am avea atâţia tineri olimpici, cuceritori de medalii la cele mai importante competiţii din lume. Sigur, aceşti copii merită mai mult decât se face pentru ei, dar e încurajator că ei există în jurul nostru.

Ce soluţii vedeţi pentru combaterea acestei situaţii? Societatea actuală nu le oferă decât în mici doze, insuficiente, din păcate…
Cred că este esenţial să ne păstrăm o doză importantă de optimism şi să avem încredere că pornind de la gesturi mici, vom ajunge să schimbăm întreaga faţă a societăţii. Când spun gesturi simple, mă refer la acele lucruri mici care deşi insesizabile, ne fac ziua mai frumoasă: să zâmbim când ne adresăm cuiva, să ne enervăm mai puţin (sau deloc!) în trafic, să încercăm să fim mai toleranţi, să încercăm să abordăm ziua mai puţin încruntaţi. Când mă aflu pe stradă, văd în dreapta şi în stânga oameni cu figuri încrâncenate, grăbiţi, supăraţi… Ştiu că viaţa devine din ce în ce mai grea pentru noi toţi, dar sunt sigur că totul ar deveni mai tolerabil dacă am încerca să zâmbim mai des. 

Pentru astfel de români precum Alexandru Tomescu a luat naştere „Români pentru o lume”, campania naţională de responsabilitate socială iniţiată de Fundaţia Sergiu Celibidache.

E rândul tău să pui România pe hartă! 
Mai multe detalii pe www.romanipentruolume.ro şi pagina oficială de Facebook a campaniei http://www.facebook.com/RomaniPentruOLume

Despre campanie

Români pentru o lume” reprezintă un omagiu adus marilor personalităţi româneşti ce au adus mândrie şi glorie României, peste tot în lume şi aduce în atenţia fiecăruia dintre noi pe co-naţionalii noştri care, prin activitatea lor, rămân nemuritori. Finalitatea acestei campanii o constituie organizarea unui concurs naţional online (pe www.romanipentruolume.ro  şi pe pagina de Facebook http://www.facebook.com/RomaniPentruOLume) de tribut adus culturii sau unei personalităţi anume, prin care oameni din domenii diferite ale culturii se vor putea înscrie astfel încât să dedice o pictură, o compoziţie, o sculptură, un poem, etc. În urma unui vot de specialitate şi prin votul sponsorilor, cei selectaţi vor merge în finală, unde vor fi jurizaţi de către un juriu de specialitate şi de către public. Câştigătorii vor primi burse de studiu în România şi în străinătate.

Campania se desfăşoară online, la adresa www.romanipentruolume.ro şi pe pagina de Facebook http://www.facebook.com/RomaniPentruOLume, unde puteţi găsi mai multe detalii despre acest nou proiect cultural al Fundaţiei Sergiu Celibidache.  

Parteneri principali: Primăria Sectorului 1 Bucureşti

Parteneri: Muzeul Memorial Nicolae Grigorescu, Muzeul Naţional al Literaturii Române, Muzeul Naţional George Enescu, Universal Music Romania

Sponsori: Amgen; Asirom; Aristocrat Events Hall; BASF; Birou de Arhitectură Pintilie; Casa Anke; Gilescu, Văleanu şi Partenerii; IBIS Hotels; DB Schenker; Intesa Sanpaolo Bank; RIFIL; Sense; Ţuca Zbârcea & Asociaţii; DSV SOLUTIONS, Mobilorama

Parteneri media: Radio România Muzical, Radio România Cultural, Radio România Actualităţi, Radio România Internaţional, Money TV, Spectacular TV, Getica OOH, Defi România, Flash, Grand Cinema Digiplex din Băneasa Shopping City, Cocor, Rebus, Observatorul Cultural, Q Magazine, Ziarul Ring, Revista Centrul Vechi, Deutsche Zeitung, Şapte Seri, Academia Caţavencu, România Liberă, eva.ro, cinefan.ro, stirifeldefel.ro, Oglinda literară, egophobia.ro, avocatnet.ro, lsrs.ro, Book Mag, Art Act Magazin, Revista NOMEN ARTIS, Calendar Evenimente

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu