25 iulie 2011

“Asta-i România care-mi place!”

Astăzi, 11 iulie 2011, a fost lansată platforma online a campaniei “Asta-i România care-mi place!”. Obiectivul principal al proiectului este acela de a evidenţia partea frumoasă din punct de vedere turistic a României, precum şi îmbunătăţirea imaginii ţării în rândul românilor.

Iniţiativa aparţine lui Alex Filip, blogger de turism (Turistu.ro) şi a fost implementată cu sprijinul portalului Infoturism.ro.
În cadrul platformei de campanie, turiştii sau potenţialii turişti români, îsi pot împărtăşi impresiile, pozele sau filmuleţele de călătorie din diferite zone mai mult sau mai puţin cunoscute ale României, sub forma de motive pentru care îmi place România. Singura rugăminte adresată participanţilor constă în a-şi prezenta impresiile într-o notă pozitivă şi optimistă întrucât, aşa cum spune şi manifestul campaniei, doar atitudinea pozitivă poate călca în picioare prejudecăţile, negativismul şi obstacolele.
Pe parcursul campaniei, contribuţiile participanţilor vor putea fi comentate şi votate, urmând ca cele mai apreciate dintre ele să intre într-un Top 1000 de motive pentru care Asta-i România care ne place!.
Pe lângă acest spaţiu deschis şi prietenos oferit românilor, campania prezintă cititorilor numeroase curiozităţi despre cultura, arta, istoria, obiceiurile şi tradiţiile româneşti. De asemenea, există şi o secţiune numită Rezervat bloggerilor unde cei care deţin un blog pot scrie articole mai ample realizate sub forma de guest post.
Portalul infoturism.ro alături de blogger-ul Alex Filip fac astfel un apel, prin intermediul campaniei, către toţi românii care vor să îşi cunoască partea frumoasă şi aproape uitată a ţării!
Pentru mai multe detalii vă aşteptăm pe site-ul oficial al campaniei: www.romania.infoturism.ro


Portalul infoturism.ro reprezintă un serviciu naţional de informare turistică şi în acelaşi timp o bursă virtuală de turism, cu peste 60.000 oferte de vacanţă şi 400 de agenţii de turism membre, fiind cel mai vizitat site de turism din ultimii zece ani.



Interviu realizat în data de 8 iulie 2011 de Alexandra Recăşan – Infoturism PR Executive,
împreună cu Alex Filip (Turistu.ro), iniţiatorul campaniei ‘Asta-i România care-mi place!’.

A.R: Cine este Turistu?
A.F: În spatele numelui din blogosferă stă Alex Filip, un tânăr ambiţios din Piatra Neamţ, care în prezent încearcă să-şi facă loc prin mulţimea agitată din Bucureşti. Sunt absolvent, licenţiat şi masterand în turism, şi pasionat de tot ceea ce înseamnă acest domeniu.
A.F: Sunt optimist şi îmi place să privesc mereu lucrurile dintr-un unghi pozitiv. Visele de altădată mi le-am transformat treptat în ambiţii şi obiective, şi consider că îmi statea în fire când eram mic să fiu visător, e în firea mea acum să devin perseverent.
A.R: De unde a pornit iniţiativa campaniei? Ce te-a determinat să pleci la drum cu o astfel de idee?
A.F: Poporul român, şi implicit turismul românesc, îmi lasă impresia de cele mai multe ori că este condamnat de negativism şi pesimism. Poate că avem suficiente motive să ne simţim aşa, dar uneori trebuie să ne amintim şi de faptul că soarta stă în mâinile noastre.
A.F: Avem o ţară frumoasă! Am spus-o şi am să o spun mereu. Dar păcat că nu mai ştim să o apreciem; noi, românii de rând, şi inclusiv cei de sus. Însă vreau să cred că lucrul ăsta poate fi schimbat, începând, sper eu, şi cu aceasta campanie.
A.F: Noi vom fi mereu cei care vom decide cine suntem! Şi imi doresc ca românii să-şi stimeze ţara, să fie perseverenţi şi ambiţioşi, optimişti şi pozitivi. Iar dacă mă veţi întreba de ce, vă voi spune că asta-i România care-mi place!
A.R: Cu ce diferă această campanie faţă de celelalte, iniţiate pentru promovarea României?
A.F: Apreciez efortul şi iniţiativa MDRT însă prefer sa fiu imparţial şi să nu comentez campaniile lor. În schimb, îi respect foarte mult pe cei din Redescoperă România! Proiectul celor de la Petrom este complex şi şi-a câştigat notorietatea cuvenită, cel puţin în online, în cei doi ani de când este implementat.
A.F: Cea mai mare şi probabil cea mai importantă diferenţă este faptul că atenţia campaniei noastre va fi focusată pe români, indiferent dacă ei sunt turişti sau potenţiali turişti, dacă au vizitat anumite locuri sau pur şi simplu ştiu câte ceva despre ele, dacă sunt sau nu bloggeri. Noi credem prin acest proiect că succesul unui brand de ţară poate fi dat de oameni, de impresiile lor, de poveştile simple, frumoase, reale şi credibile. Iar acesta este principiul în jurul căruia campania este derulată.
A.R: Care sunt următorii paşi?
A.F: Se spune că a şti şi că vom face nu este suficient, trebuie să aplicăm şi să acţionăm! Îmi doresc ca românii să se implice şi împreună să adunăm cât mai multe motive că avem o ţară frumoasă, una care ne place. Şi dacă vom face acest lucru, cred că proiectul va putea fi dezvoltat şi în afara graniţelor României.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu