Universitățile
din toată lumea resimt, în ultimul timp, presiuni ale mediului extern, de
naturi diferite, care le-au afectat numărul de studenți. Competiția globală
internațională a crescut, iar, în ultimii ani, taxele de școlarizare au devenit
puțin accesibile persoanelor cu posibilități financiare reduse de contextul
crizei economice. Așadar, tot mai multe dintre universități depun eforturi mai
mari să atragă aplicanți prin diferite metode, cum ar fi vizitele în orașele
lor natale sau în apropierea lor, oferirea unor posibilități de finanțare mai
aparte sau o grijă deosebită pentru studenți, manifestată prin tipurile de
cursuri sau activități pe care studenții le întreprind.
Vizitele în orașele natale
Una dintre
metodele folosite de universități este prezența la târgurile de educație
internaționale, unde vin cât mai aproape de locul unde se află studenții,
pentru a le facilita accesul la informații direct de la sursă. Sute de
universități sunt prezente anual la RIUF, cel mai mare târg internațional de universități
din Europa de Est. La ediția de primăvară a târgului sunt așteptate peste 100
de universități din peste 20 de țări din lume. Evenimentul are loc în 3 orașe:
București, Timișoara și Iași.
Majoritatea
instituțiilor de învățământ superior din străinătate au departamente dedicate
pentru recrutarea studenților internaționali, ai căror reprezentanți călătoresc
până la 40 de săptămâni (aproximativ 10 luni) pe an pentru a-și prezenta universitatea
la târgurile de educație din lume. De cele mai multe ori, aceștia vor fi repsonsabili
și de admiterea studenților pe care îi întâlnesc la târguri și sunt însoțiți de
elevi români, ce pot povesti cum se vede universitatea prin ochii lor.
Posibilități de finanțare
diverse
Fie că
vorbim de învățământ finanțat de stat pentru cetățenii Uniunii Europene (în
state precum Suedia, Danemarca sau Finlanda, Germania sau Scoția), fie că
vorbim de învățământ la costuri reduse (în Franța un an de studiu costă până în
1.000 de euro, iar în Olanda-1.835 de euro), banii nu par a mai fi o problemă
atât de mare. De exemplu, atât Guvernul Marii Britanii, cât și Guvernul Olandei
oferă împrumuturi care acoperă 100% din taxa de școlarizare, urmând a fi
rambursate după terminarea studiilor.
Mai
mult, în majoritatea statelor sunt disponibile burse, accesibile de către o
parte mică de studenți, care pot ajuta la finanțarea cheltuielilor de zi cu zi.
În timp ce majoritatea burselor sunt oferite pe criterii de merit sau în
funcție de venitul familial, există și burse mai speciale oferite vegetarienilor (Vegetarian Charity
Grant oferă o bursă de 500 de lire unei persoane ce are nevoie de finanțare și
care promite să urmeze o dietă vegetariană sau vegană), oamenilor cu idei (IdeasTap Uni Fee Fund oferă o bursă de 9.000 de
lire studentului la muzică sau artă care oferă cea mai bună idee ce le-ar putea
îmbunătăți serviciile lor) sau chiar oamenilor
ce-și doresc să facă lumea un loc mai bun (Desmond Tutu Scolarships oferă 5
burse de maxim 8.000 de lire/an studenților ce demonstrează prin aplicația lor
că vor să-și dezvolte abilități prin urmarea cursurilor de la universitate pe
care le vor putea folosi pentru a ajuta oamenii din medii defavorizate).
Grija pentru studenți
Indiferent de program, studentul este în centrul
preocupărilor universităților internaționale. Cursurile pun, de obicei, accent
pe latura practică, astfel încât, la terminarea facultății, pregătirea
studentului să fie în concordanță cu cerințele pieței muncii. Astfel, cărțile
sunt, de cele mai multe ori, folosite în afara cursului, pentru studiu
individual, în clasă urmând să se discute concepte și cazuri concrete ale
organizațiilor care au folosit metodele respective. În plus, în funcție de
domeniu, studenții au acces la laboratoare și facilități care să-i ajute să
aplice informațiile teoretice pe care le-au asimilat.
Și
nivelul de stres al studenților este pe lista de preocupări. Dalhousie
University, din Canada, a amenajat o „cameră a câinilor”, pentru a fi mângâiați
și pentru joacă, astfel ajutând persoanele să se elibereze de stres. Cererea a
fost neașteptat de mare chiar și pentru reprezentanții universității,
evenimentul atrăgând peste 500 de studenți. Reacțiile studenților pot fi văzute
aici.
Universitățile internaționale
vin în România
La RIUF,
the Romanian International University Fair, vizitatorii pot discuta direct cu
universitățile de care sunt interesați despre posibilitățile de finanțare
disponibile, despre tipologia programelor pe care își doresc să le urmeze și se
pot face astfel remarcați în procesul de aplicare. De asemenea, consilierii EDMUNDO pot oferi informații despre criteriile
de alegere a universității potrivite, despre procedurile de admitere și despre
sursele de finanțare disponibile candidaților din România. Cei interesați de
participarea la târg se pot înregistra înainte pe site-ul www.riuf.ro.
Evenimentul
se desfășoara pe 16-17 martie la Sala Palatului din București, pe 19 martie la
Centrul Regional de Afaceri din Timișoara și pe 21 martie la Hotel Unirea din
Iași.
Companii
partenere: Cinema City
Parteneri
educaționali: Primăria Municipiului București, Consiliul Municipal al Elevilor,
Inspectoratul Școlar al Municipiului București
Parteneri
instituționali: British Council, Campus France, Comisia Fulbright, DAAD
Parteneri
media: Adevărul, Best Resource, Bucharest Guide, Business24, Calendar
Evenimente, ED Web, Edu-news.ro, Ejobs, Goingout, Hipo, Intuitext, Marketing
Events, Onlinestudent, Regielive, România Liberă, România Pozitivă,
Studenție.ro, Șapte Seri, Teen Press, Vinsieu.ro, Ziare.com
Organizații
partenere: AIESESC, ASCIG, ASER, BOS, Inspire Business, ISIC România, LSRS,
PRIME România, VIP
Raluca Apostol
PR și
Marketing Manager
0755.075.841
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu